Släng vem var, sa du?

Vi har väl nog utav
uran och smog och bilar.
Men det rör inte borgarna
som ställer andra krav:
nu vill de att vi ilar
till papperskorgarna.

Att envar tar sin sörja,
idén är inte dum
trots mitt hårda tal,
men varför inte börja
i maktens slutna rum
hos stat och kapital?

AB GP

Det här inlägget postades i Inrikes. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Släng vem var, sa du?

  1. Roger Andreasson skriver:

    Om jag skall ta upp t.ex handskarna ur rockfickan och det ramlar ut ett gammalt kvitto och landar på gatan; har jag gjort mig skyldig till nedskräpning då? Två snutfisar som är åsyna vittnen till händelsen påstår det! Eftersom man är oskyldig tills den brottsliga gärningen är bevisad i domstol så får saken bli föremål för en rättslig prövning!? Hur ofta kommer sådant att avhandlas i landets domstolar? Till vilken kostnad?

  2. Roger Andreasson skriver:

    Sorry, bommade att det skall skrivas på vers! Jag skyller på att jag har använt den aliterära versformen!

  3. Ping: Singapore förebild för den moderata alliansen miljöpolitik – Spöstraff nästa? | Claeskrantz.se - En personlig politisk blogg om Sverige och omvärlden

Kommentarsfältet är stängt.